Det måtte jo komme: Content marketing for golfere

Innholdsmarkedsføring, eller content marketing på fint utenlandsk, er en stor snakkis. Og kanskje vår tids største Keiserens nye klær-fenomen. Men akkurat den diskusjonen lar vi  ligge. Og konstaterer at annonsørfinansiert redaksjonelt innhold er kommet for å bli, ser det ut til.

Innen golf har vi ikke sett for mye av annonsørbetalt kloning av journatlistisk arbeid. Men noe finnes. Og mer kommer helt sikkert. Som da Callaway hyrte inn trickshot-ensemblet Dude Perfect for å vise fram sin nye XR2-serie. Filmen er meget underholdende. Og her valgt ut på bakgrunn av fri redaksjonell vurdering. Callaway har altså ikke betalt Golfbuzz.no for å få vise filmen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.